dijous, 21 de novembre del 2013

Esmenes al Pressupost de la Generalitat per a implantar una CUAP a Castellar



L'assemblea local  d’ICV a Castellar ha anunciat avui en que el grup parlamentari sol·licitarà a la Generalitat la creació d'un servei CUAP a Castellar o sigui un Centre d’Urgències d’Atenció Primària  de la xarxa sanitària pública, a través d'una esmena als Pressupostos de la Generalitat per 2014, per beneficiar a centenars de famílies dels municipis de Castellar, Sentmenat i Sant Llorenç de Savall "que ara es veuen obligades a traslladar-se a Sabadell".

 Amb aquesta actuació es vol garantir l'atenció urgent i l'atenció continuada als usuaris d’aquests municipis, pel responsable dels ecosocialiestes castellarencs Daniel Martínez   "l'objectiu és recollir i mirar d'introduir en els comptes aquest projecte que els pressupostos pactats per CiU i ERC han deixat de banda malgrat la nostra reiterada insistència "

 ICV creu que amb criteris de qualitat i elevada resolució, i amb la incorporació d’equips de professionals amb una sòlida experiència i, alhora, racionalitzant  els recursos és del tot factible. Amb l’execució del present pressupost  es pretén  dotar a l’actual CAP  de Castellar dels mitjans adequats i suficients per a un millor desenvolupament de la seva activitat com seria una servei de atenció per traumatismes greus (embenats, guixos, etc.,) atenció quirúrgica menor (sutures, cures, cremades, etc.) així com radiologia i anàlisis clíniques.

L’objectiu segons els ecosocialistes es  millorar l’adequació de l’atenció urgent, de manera que, segons la gravetat, el nivell d’urgència i la complexitat, l’atenció es doni en el lloc on es pugui aconseguir de forma més eficient un millor resultat, en termes de salut, satisfacció i visió global del pacient i integral del procés. Així com adequar el temps de resposta, de manera que les persones amb necessitat d’atenció urgent puguin ser ateses en un dispositiu de proximitat com seria la CUAP de Castellar , sent el temps d’espera per rebre atenció l’adient, sobretot en els casos en què la gravetat, el nivell d’urgència i/o el patiment fan que el temps sigui una variable crítica.

 Els ecosocialistes han anunciat que també presentaran una moció al Consell Comarcal per que aquest doni suport a la creació d'un servei CUAP a Castellar , alhora que espera que CiU i ERC  estigui a l'alçada i s'aprovin aquesta iniciativa, demostrant que estem per defensar i representar els interessos dels nostres conciutadans".

 En aquest marc, el membre de l’executiva d’ICV Francesc Lorente ha manifestat que  "hem de defensar la ciutadania del nostre municipis, fent que aquests pressupostos incloguin allò que necessiten, a vegades des de fa anys, i que la Generalitat no preveu".

 


ICV Castellar del Vallès, 21 de novembre de 2013

Els ecosocialistes han anunciat que també presentaran una moció al Consell comarcal per que aquest doni suport a la creació d'un servei UCI a l'Hospital del Vendrell, alhora que demanaran al govern del Consell Comarcal (CIU-PP) que es dirigeixi als pobles i comarques que depenen del mateix perquè manifestin la necessitat del Servei.

Martínez considera que “espera que el govern del consell comarcal estigui a l'altura i s'aprovi aquesta iniciativa per unanimitat dels grups, demostrant que estem per defensar i representar els interessos dels nostres conciutadans”

 

Propostes d’inversions per als pressupostos d’enguany per part d’ICV-EUiA
 
CUAP Castellar del Vallès

 

1.1 Definició: El subministrament, la instal·lació, el manteniment i la formació de

l’equipament d’un equip de radiologia per al servei d’urgències del CUAP de Castellar del Vallès

 

Pressupost bàsic de licitació:

 

  • 219.450,00 € IVA inclòs

 

1.2 Definició: El subministrament, la instal·lació, el manteniment i la formació de

l’equipament de laboratori d’urgències

 

Equipament i articles mèdics, farmacèutics i d’higiene personal.

 

Serveis de reparació i manteniment i altres

 

Pressupost bàsic de licitació:

 

  • 117.635,00 € IVA inclòs

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada