Les grans
marques d'automòbils ja tenen al mercat tot un regitzell de models elèctrics: nets, ecològics i
energèticament més sostenibles. El problema és on repostar a Castellar
És
per això que els ecosocialistes demanen que l'ajuntament inici els contactes
amb les empreses privades del sector a fi de planificar la futura però imminent
necessitat d'una infraestructura pública de recàrrega al municipi. Cal fer
esment que Castellar és un punt de pas de molts vehicles i un dels pocs
municipis on es poden trobar fins a cinc benzineres de diferents empreses de
subministrament de carburants.
Cal
recordar que la Generalitat de Catalunya va aprovar l'Estratègia d'Impuls del
Vehicle Elèctric a Catalunya (Ivecat), que tenia per objectiu avançar en tots els camps
necessaris per afavorir la integració dels vehicles de motorització elèctrica
en el període 2010-2015. L 'Estratègia
proposava una sèrie de mesures que tenien per objectiu aconseguir 76.000 vehicles elèctrics i un
total de 91.200 punts de recarrega instal·lats, dels quals 83.600 seran privats
i 7.600 d'accés públic (6080 en aparcaments públics i 1.520 en la via pública)
per a l'any 2015 a
Catalunya, , però sembla que aquest pla ha passat de puntetes pel nostre
municipi.
Pel responsable dels ecosocialistes a Castellar , Daniel Martínez , és necessari que aquests punts de recarrega estiguin en el carrer perquè «es visualitzin: el vehicle elèctric ja és una alternativa eficaç, però perquè es popularitzi el seu ús necessita incentius». Ara per ara ja hi ha demanda, i l’Ajuntament arriba tard, potser ha prioritzat els beneficis econòmics que els hi comporta la instal·lació de benzineres que els beneficis mediambientals de la substitució progressiva dels hidrocarburs per l’energia elèctrica.
L'objectiu és que en un termini de mig any l'ajuntament hagi estudiat el mercat per a
saber quin ha de ser el model a oferir. L'expansió de l'ús d'aquests motors, ja
es una realitat : i a hores d’ara ja es
treballa en millores en la velocitat de recarrega -ara entorn de les 6 hores- i
en més autonomia -fins a 500 quilòmetres.
A Castellar els vehicles elèctrics tenen una
reducció del 50% en l'impost de circulació, però aquest incentiu no és
suficient si el potencial usuari dels nous vehicles elèctrics no visualitzen
punts de recarrega al municipi. ICV vol alertar a l'equip de govern que l'eclosió
d'aquests vehicles ja és una realitat, ja que gairebé tots els fabricants d'automòbils
tenen models elèctrics al mercat. I amb
durades de càrrega que variaran entre 6 hores - si es realitza amb endoll
domèstic- a uns 30 minuts -amb endolls d'alta potència.
Davant d'aquesta fet l'Ajuntament i les empreses
privades ja han de començar a treballar i aprofitar el Pla PIVE del Ministeri d'Indústria, per tal que sigui
una realitat aquesta proposta, quan ja a hores d'ara ja estem detectant la
necessitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada