dilluns, 18 de març del 2013

ICV insta a l’ajuntament a implantar “electrolineres” a Castellar


Les grans marques d'automòbils ja tenen al mercat tot un regitzell  de models elèctrics: nets, ecològics i energèticament més sostenibles. El problema és on  repostar a Castellar


És per això que els ecosocialistes demanen que l'ajuntament inici els contactes amb les empreses privades del sector a fi de planificar la futura però imminent necessitat d'una infraestructura pública de recàrrega al municipi. Cal fer esment que Castellar és un punt de pas de molts vehicles i un dels pocs municipis on es poden trobar fins a cinc benzineres de diferents empreses de subministrament de carburants.

Cal recordar que la Generalitat de Catalunya va aprovar l'Estratègia d'Impuls del Vehicle Elèctric a Catalunya (Ivecat), que tenia  per objectiu avançar en tots els camps necessaris per afavorir la integració dels vehicles de motorització elèctrica en el període 2010-2015. L'Estratègia proposava una sèrie de mesures que tenien per objectiu  aconseguir 76.000 vehicles elèctrics i un total de 91.200 punts de recarrega instal·lats, dels quals 83.600 seran privats i 7.600 d'accés públic (6080 en aparcaments públics i 1.520 en la via pública) per a l'any 2015 a Catalunya, , però sembla que aquest pla ha passat de puntetes pel nostre municipi.

Pel  responsable dels ecosocialistes a Castellar , Daniel Martínez , és necessari que aquests punts de recarrega estiguin en el carrer perquè «es visualitzin: el vehicle elèctric ja és una alternativa eficaç, però perquè es popularitzi  el seu ús necessita incentius». Ara per ara ja hi ha demanda,  i l’Ajuntament arriba tard, potser ha prioritzat els beneficis econòmics que els hi comporta la instal·lació de benzineres que  els beneficis mediambientals de la substitució progressiva dels hidrocarburs per l’energia elèctrica.

 

 


L'objectiu és que en un termini de mig any  l'ajuntament hagi estudiat el mercat per a saber quin ha de ser el model a oferir. L'expansió de l'ús d'aquests motors, ja es una realitat :  i a hores d’ara ja es treballa en millores en la velocitat de recarrega -ara entorn de les 6 hores- i en més autonomia -fins a 500 quilòmetres.

A Castellar els vehicles elèctrics tenen una reducció del 50% en l'impost de circulació, però aquest incentiu no és suficient si el potencial usuari dels nous vehicles elèctrics no visualitzen punts de recarrega al municipi. ICV vol alertar a l'equip de govern que l'eclosió d'aquests vehicles ja és una realitat, ja que gairebé tots els fabricants d'automòbils tenen models  elèctrics al mercat. I amb durades de càrrega que variaran entre 6 hores - si es realitza amb endoll domèstic- a uns 30 minuts -amb endolls d'alta potència.

Davant d'aquesta fet l'Ajuntament i les empreses privades ja han de començar a treballar i aprofitar el Pla PIVE  del Ministeri d'Indústria, per tal que sigui una realitat aquesta proposta, quan ja a hores d'ara ja estem detectant la necessitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada