dimecres, 10 de setembre del 2014

ICV aposta per l’Administració pels dispositius mòbils


Avançar en relació a  canals d’atenció de dubtes i consultes de la ciutadania a través d’aplicacions com Whatssap tal com ha endegat el govern d’Euskadi és l’objectiu que s’ha de marcar l’ajuntament

L’edició 2014 del Mobile World Congress (MWC, l’esdeveniment mundial més important pel que fa a la tecnologia mòbil)  va posar de manifestun cop més que la mobilitat és ja la clau de les TIC i de la innovació: la connexió a Internet des dels dispositius mòbils (fonamentalment telèfons i tauletes, però també tecnologia portable) està creixent de manera molt ràpida, i això fa que cada cop tinguin més importància les aplicacions destinades a proveir serveis en aquest entorn, que es veu afavorit per la gran extensió de les xarxes de connexió sense fils (Wi-Fi) i dels avenços tecnològics pel que fa a la connectivitat.

Si bé és cert que l’Administració pública no podia quedar al marge d’aquest corrent principal i, fent un pas més enllà dintre dels serveis d’Administració electrònica, ja s’està apostant en molts municipis pel que es coneix en anglès com a mGovernment (Administració mòbil). Els avantatges que aporta l’Administració mòbil són diversos. En primer lloc, augmenta la proximitat al ciutadà, facilitant-li un accés flexible a la informació i als serveis, en tot moment i en qualsevol dispositiu (la qual cosa fa que arribi a més gent). La reducció de costos i l’augment de l’eficiència de gestió també són factors a tenir molt en compte, així com el impacte que té pel que fa a la transformació i modernització  de les mateixes administracions.

Malgrat ara mateix Castellar disposa d’un aplicatiu Estimacastellar.cat no és una aplicació amb la qual es podem iniciar procediments i interactuar amb la mateixa administració sent més una aplicació per a donar a conèixer el municipi que un element que obri l’administració a un nou concepte de tramitació electrònica i relació amb la ciutadania.

Són coneixedors que el contacte amb les administracions públiques i l’accés als seus serveis mai no ha estat tan fàcil, però exemples com el de l’ajuntament de Cunit on des de fa un any els ciutadans i empreses del municipi poden  traslladar a l'Ajuntament les deficiències detectades en l'equipament urbà a través del seu telèfon mòbil, notificacions que aporten  als tècnics municipals , accés en temps real a tota la informació crítica (estat d'avaries i incidències, protocols, etc.), a més de permetre la gestió i el seguiment de peticions de serveis i avisos des dels serveis de manteniment de la via pública.  Aquest nou servei s'afegeix al ja existent de consultes 'online' sobre Medi Ambient engegat a mitjan del passat any també al municipi del Baix Penedés. Altres exemples són municipis amb passarel·la per a dispositius per a pagament de tributs, o en períodes d’eleccions informació censal.

En aquest sentit ICV reclama un consens de totes les forces que es presentaran a les properes eleccions municipals a fi de definir una  estratègia conjunta en matèria de innovació pública amb l’objectiu d’incorporar el telèfon mòbil als canals possibles per a poder realitzar tràmits que en la actualitat només poden realitzar-se de manera online o presencial.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada