diumenge, 18 de març del 2012

ICV presenta al·legacions a la nova tarifació de la Zona Blava



PRIMER: En el Butlletí oficial de Província de Barcelona de 24 de febrer de 2012, es publica ANUNCI d’aprovació provisional de modificació d’ordenances fiscals en concret l’ Ordenança fiscal reguladora de la taxa per l’estacionament de vehicles de tracció mecànica a les vies públiques municipals.

Durant el termini esmentat, totes les persones interessades poden examinar el corresponent expedient i fer ús del seu dret a la presentació de suggeriments i reclamacions que consideri.

I en virtut d’això, formulo les següents,

A L • L E G A C I O N S:



EXPOSA:
El canvi que l’Ajuntament de Castellar vol endegar mitjançant l’aprovació de les modificacions en dita OOFF es sistema de funcionament de la zona blava que permetrà implantar descomptes a tots els veïns que estiguin al corrent del pagament de l’IVTM. Aquesta modificació del sistema de tarifació i bonificació no té cap justificació des del punt de vista social, fiscal i ambiental. Considerem que només té un afany recaptatori que beneficiarà a Vinci Parck Espanya l’empresa que està explotant el servei en règim de concessió administrativa .

En relació a la modificació de la gratuïtat dels 30 minuts inicials , a partir de l’entrada en vigència d’aquesta modificació tots els usuaris de la zona blava hauran de dipositar a la màquina expenedora un import mínim de 20 cèntims d'euro. Per tant, els 30 minuts de gratuïtat no s'aplicaran durant la primera mitja hora, sinó que se sumaran addicionalment a l'horari assenyalat en el tiquet de la zona blava. Des del punt de vista econòmic , això suposarà una despesa extra addicional per als residents i usuaris dels aparcaments del centre que repercutirà negativament sobre l'economia familiar i consum diari a la zona. Aquestes taxes estan allunyades del principi de progressivitat, gravant un fet de forma indirecta, amb un mer afany recaptador. Cal recordar que una empresa privada és la que realitza aquesta gestió indirecta en règim de concessió administrativa en la gestió i explotació d'aquest servei pel que els ingressos tindran un impacte mínim en les arques municipals de l'Ajuntament de Castellar del Vallès. .


Des del punt de vista ambiental, no està justificada la modificació d' aquesta ordenança al•legant motius de sostenibilitat urbana i ús abusiu del vehicle privat i es facilita l’ús del vehicle privat per a desplaçar-se al centre amb el impacte medi ambiental i de seguretat relacionada amb el trànsit .

SEGUNDO: Donada la importància de la modificació d'aquesta ordenança, s'hauria d'haver consensuat amb els residents i usuaris de les zones afectades, garantint l'adequada participació de la societat civil en assumpte de tal impacte. Per tant,



SOL•LICITO:


Es presenti aquest escrit dintre del termini i en la forma escaient i demanem la retirada de la modificació l'ordenança reguladora de vies d'estacionament limitat pels arguments esgrimits. D’altra banda instem a l'Ajuntament de Castellar al fet que realitzi un procés de participació ciutadana per abordar aquests assumptes municipals que a tants ciutadans afectarà.







Excm. SR.ALCALDE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE CASTELLAR DEL VALLÈS

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada