dimarts, 22 de maig del 2012

DESESTIMACIÓ DEL RECURS INTERPOSAT A L’ACORD DEL PLE AUTORITZANT LA TRASMISSIÓ DE LA CONCESSIÓ PER LA GESTIÓ DE LES INSTAL·LACIONS ESPOTIVES DE SANT FELIU DEL RACO.


Per acord del Ple del passat dia 30 de març de 2012, i tenint en compte l’expedient tramitat a aquest efecte, s’acordà:

“PRIMER.- Autoritzar la transmissió de la concessió per la gestió de les instal·lacions esportives de Sant Feliu del Racó, de l’actual concessionari l’Associació CASINO DEL RACÓ a favor de la mercantil EL RACÓ DE CASTELLAR ESPORTS, S.L.. Representada per na Raquel xxxxxxx, major d’ edat, amb domicili a St. Feliu del Racó (Castellar del Vallès) carrer xxxxxi amb DNI xxxxx i na Gemma Maria xxxxxxxx, major d’ edat, amb domicili a Castellar del Vallès, xxxxx i amb DNI xxxxxx, com administradores solidàries de la mercantil EL RACÓ DE CASTELLAR ESPORTS, S.L. que es troba en inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona i amb C.I.F. B 65621187.

SEGON.- Que la transmissió de la concessió està condicionada al compliment dels requisits contemplats en el document de cessió i en les condicions que regulen la concessió administrativa per a la gestió de les instal·lacions de sant Feliu del Racó, que es recullen en l’’escriptura pública davant el notari Ricard Manen Barceló, el dia 3 d’octubre de 2003, protocol 3372. L’empresa EL RACÓ DE CASTELLAR ESPORTS, S.L. en compliment dels primers requisits, dintre del termini de un mes desprès de l’acord de transmissió de la concessió, presentarà a l’Ajuntament:


Sol·licitud de llicència d’obres de les adequacions de les instal·lacions, amb la documentació tècnica preceptiva.

Sol·licitud de llicència ambiental per l’activitat esportiva que incorporarà, atès que el projecte d’activitat ambiental ha de ser únic, les obres efectuades anteriorment per l’ajuntament..”
En data 12 d’abril , el senyor Daniel Martinez Pasqual , en representació de la formació política d’Iniciativa per Catalunya Verds, presenta recurs de reposició, exposant tres aspectes que són els següents:

- que les obres de rehabilitació de la pista esportiva, instal·lació de la gespa artificial o la col·locació de màquines ja havien estat realitzades abans de l’autorització de la transmissió de la concessió, sense projecte tècnic, o llicència d’obres.

- que estima que hi ha un perjudici econòmic per l’Ajuntament, per la gestió de les quotes pel concessionari, dient que es vulnera la legislació d’hisendes locals .

- que no hi ha informació pública del conveni signat entre l’Ajuntament, l’Entitat del Casino i El Racó Esports, amb vulneració dels drets dels veïns i veïnes a la informació i a la seva participació.

Vistes aquestes al·legacions que cal emmarcar dins d’una naturalesa més política que jurídica, és necessari presentar consideracions de dret, de fet, per mostrar adequadament el procés que ha culminat en el traspàs de la concessió de la gestió de les instal·lacions esportives de Sant Feliu del racó.

En primer lloc, cal recordar que l’Entitat el Casino del Racó, cedia, el 8 de gener de 2003, a l’Ajuntament la titularitat dels seus bens, a canvi de beneficiar-se de la concessió administrativa, un cop efectuades les inversions previstes en el contracte per part de l’Ajuntament. Davant la dificultat de l’Entitat del Casino del Racó de gestionar les instal·lacions aquesta opta per acordar el seu traspàs a favor del Racó de Castellar Esport, SL i sol·licità a l’Ajuntament la seva autorització. Certament es realitzaren inversions i obres l’estiu de 2011, motivada per la premissa dels propis socis de l’entitat.


Peró l’acord del Ple de març, no entrà a valorar la legalitat o no de les obres efectuades, sinó a autoritzar un traspàs entre concessionària, emparats en dret, tal com estableix l’article 226 del Reial Decret Llei 3/2011, que aprova el text refós de la Llei de Contractes del sector públic.

De la documentació tècnica presentada pel nou concessionari, es derivà l’atorgament de llicència per a la legalització de les obres mitjançant Decret 588/2012, de 16 de maig. També presentaren la sol·licitud de llicència ambiental que inclou les obres efectuades anteriorment per l’Ajuntament, l’atorgament de la qual està pendent de l’informe que ha d’emetre el servei de bombers.

En resum es tractava d’autoritzar el traspàs de la concessió.

Pel que respecte el segon apartat, la gestió dels servei mitjançant concessió és una de les modalitats previstes pel Reglament d’Obres, Activitats i Serveis de les Corporacions Locals, aprovat per Decret 179/1995, i a on l’article 250 i següents, s’estableix que el concessionari ha de percebre la retribució econòmica corresponent a la prestació del servei i percebre les tarifes del servei, que aprovi l’administració. No hi ha cap vulneració de les hisendes locals, ni tampoc l’al.legant acredita el pressuposat perjudici econòmic, no deixant de ser les seves manifestacions buides de base jurídica i mancades de prova al respecte.

Pel que respecte al tercer aspecte, l’Ajuntament no ha signat cap conveni a tres bandes. Autoritzà unes transmissions en unes determinades condicions que son les a dalt exposades i d’acord amb l’article 250 a dalt esmentat no hi ha procés d’informació pública en un expedient de traspàs, no obstant a través dels mitjans locals l’Actual s’ha donat abastament informació del procés, a fi i efecte que la ciutadania estigues informada. Una altra cosa son els pactes que puguin tenir l’Entitat El Casino amb el nou concessionari que en tot cas correspon a fiscalitzar més els socis de l’entitat que són els directament afectats, i que en definitiva donaren el seu consentiment per a la transmissió de la concessió.

Fetes més aquestes valoracions, i estimant que les al·legacions que presenta el senyor Daniel Martínez Pasqual en nom d’ICV son més d’un àmbit d’oportunitat o més polític que d’una qüestió de simple legalitat, no afectant directament a l’acord.

A l’Ajuntament Ple es proposa l’adopció del següent

ACORD:

Desestimar el recurs del senyor Daniel Martínez Pasqual presentat en nom d’ICV, a l’acord de l’Ajuntament en Ple del dia 30 de març, pel qual s’autoritza el traspàs de la concessió d’El casino del Racó a El Racó de Castellar SL, per estimar que l’acord adoptat és conforme a dret.





​Aixó no obstant l’Ajuntament Ple ho resoldrà.

​Castellar del Vallès, 21 de maig de 2012

EL REGIDOR DE PLANIFICACIÓ URBANÍSTICA I TERRITORI








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada