dimarts, 29 de maig del 2012

A L’OFICINA ANTIFRAU DE CATALUNYA




Daniel Martínez Pascual, en representació de l’agrupació de l’organització política INICIATIVA PER CATALUNYA VERDS de Castellar del Vallès, amb DNI número xxxxxxxxxx i domicili a efectes de notificacions xxxxxxxxxxxxx comparec davant aquesta Oficina Antifrau de Catalunya per posar en coneixements els següents:



FETS



1. CONTRACTE ENTRE L’AJUNTAMENT DE CASTELLAR DEL VALLÈS I L’ENTITAT “CASINO DEL RACÓ”.
En data 8.01.2003 l’Ajuntament de Castellar del Vallès i l’entitat CASINO DEL RACÓ van signar un contracte en què dita entitat donava a l’Ajuntament una finca i a la vegada l’Ajuntament feia cessió mitjançant concessió del servei d’instal•lacions esportives d’aquesta finca a l’entitat CASINO DEL RACÓ.

Aquest contracte va ser aprovat per acord de Ple el dia 1.10.2003 i elevat a escriptura pública el dia 3.10.2003.

2. TRANSMISSIÓ DE LA CONCESSIÓ A UNA ENTITAT MERCANTIL.

En sessió plenària de data 30.03.2012 (adjuntem acta de dita sessió plenària com a DOCUMENT NÚMERO 1) el Ple de l’Ajuntament de Castellar del Vallès va decidir autoritzar el traspàs de la concessió de les instal•lacions esportives del Racó a la mercantil EL RACÓ DE CASTELLAR ESPORTS SL.

Dita transmissió de la concessió es realitzava a l’empara de l’article 226 del RDL 3/2011 de 14 de novembre que aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

3. RECURS INTERPOSAT A L’ACORD DEL PLE AUTORITZANT LA TRANSMISSIÓ DE LA CONCESSIÓ.

En data 11/04/2012 vam interposar recurs contra l’acord del Ple de data 30.03.2012 que autoritzava la transmissió de la concessió per a la gestió de les instal•lacions esportives. Adjuntem el recurs presentat com a DOCUMENT NÚMERO 2.
En data 29/05/2012 el Ple de l’Ajuntament de Castellar del Vallès ha desestimat el nostre recurs. Adjuntem com a DOCUMENT NÚMERO 3 la comunicació de dita resolució.

A aquests fets li són d’aplicació els següents,


FONAMENTS DE DRET

I. SOBRE EL CONTRACTE INICIAL SIGNAT ENTRE L’AJUNTAMENT DE CASTELLAR DEL VALLÈS I L’ENTITAT CASINO DEL RACÓ.
Res tenim en principi a objectar en relació al contracte al qual ja hem fet referència en l’apartat 1r dels Fets de data 8.01.2003 entre l’Ajuntament i l’entitat CASINO DEL RACÓ.
En aquell contracte dita associació donava un patrimoni a l’Ajuntament i en aquest mateix acte l’Ajuntament cedia mitjançant concessió administrativa, entenem que gratuïtament, aquest mateix bé a l’associació donant.

Diem que res tenim a dir perquè l’article 212.1 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya preveu la cessió gratuïta d’immobles en dos casos:

a) a altres administracions o entitats públiques
b) a entitats privades sense ànim de lucre que els hagin de destinar a fins d’utilitat pública o d’interès social, sempre que complementin o contribueixin al compliment d’interessos de caràcter local.
Doncs bé, tot sembla indicar que la cessió podria emmarcar-se dins d’aquest darrer supòsit.
No podem precisar exactament amb més definició el contingut del contracte de data 08.01.2003 ja que no ens ha estat permès accedir a l’expedient administratiu.

II. SOBRE L’AUTORITZACIÓ DE TRASPÀS DE LA CONCESSIÓ DE LES INSTAL•LACIONS ESPORTIVES DEL RACÓ A UNA MERCANTIL.
El que no és acceptable jurídicament i és això el que volem denunciar amb el present escrit és la cessió del contracte que s’acorda mitjançant acord de Ple de l’Ajuntament de data 30.03.2012 a una mercantil denominada EL RACÓ DE CASTELLAR ESPORTS SL.
Efectivament l’article 226 de la vigent Llei de Contractes del Sector Públic preveu la possibilitat que els drets i obligacions dimanants del contracte podran ser cedits per l’adjudicatari a un tercer sempre i quan es donin una sèrie de requisits que enumera el propi article citat del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.


Però a totes llums aquesta cessió topa amb la legislació i se cedeix un contracte que no es pot cedir.
Segons es desprèn de tot el que hem explicat fins ara, l’Ajuntament va cedir un bé que prèviament havia estat donat a l’Ajuntament. Tot això es feia en un sol contracte i, per tant, només podia fer-se a l’empara de l’anterior precepte citat de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya. El ja citat article 212.1 preveu aquesta possibilitat quan es tracta d’entitats sense ànim de lucre com ho podia ser CASINO DEL RACÓ però una societat mercantil mai pot ser una entitat sense ànim de lucre.
D’acord amb el que acabem de dir és impossible fer una cessió de la concessió a través de l’article 226 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic ja que una possible nova adjudicació només seria possible seguint els principis i procediments prevists al Llibre III del RDL 3/2011, de 14 de novembre.
És per tot això que,

SOL•LICITO QUE:

1. Es tingui per presentat aquest escrit i s’admeti i, en conseqüència,

2. l’Oficina Antifrau de Catalunya procedeixi a obrir les diligències que consideri oportunes.

Castellar del Vallès a 29 de maig del 2012.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada