dilluns, 10 de febrer del 2014

ICV demana per escrit que l’Ajuntament es reuneixi amb el Servei Català de Trànsit per valorar conjuntament el informe de sinistralitat “EuroRAP 2013” sobre la B-124


Avui els ecosocialistes han entrat per registre una petició adreçada a l’alcalde de Castellar amb la finalitat que aquest s’adreci la Generalitat de Catalunya, a través del Servei Català de Trànsit i del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, a fi que avaluïn conjuntament  el informe EuroRAP 2013  ( un estudi i un mapa de risc de part de la xarxa viària catalana) on es fa esment de la sinistralitat de les vies catalanes entre elles , la B-124.

Cal fer esment que els objectius d'EuroRAP són reduir els morts i ferits greus a les carreteres europees a través d’un programa de mesura sistemàtica dels riscos que identifica les deficiències importants de seguretat i que poden tractar-se amb mesures concretes de millora de carreteres, i és en aquest sentit on  creiem que l’Ajuntament de Castellar ha d’incidir amb el fet d’identificar en el cas que les hagi , les deficiències de seguretat de la B-124 i les seves mesures correctores.

L’estudi EuroRAP valora la probabilitat de patir un accident amb morts i ferits greus en un tram concret de carretera, en funció del tipus de via i la intensitat mitjana diària (27.569 vehicles B-124 ). El programa mesura la qualitat de la xarxa viària amb criteris unificats, relacionant dos paràmetres; accidentalitat i intensitat de trànsit (27.000 vehicles diaris B-124)   . EuroRAP compara trams de les carreteres de la xarxa bàsica per avaluar el risc de patir accidents amb víctimes mortals o amb ferits greus.

Pel responsable d’ICV a Castellar Daniel Martínez creu necessaria una solució ràpida i eficient a aquesta sinistralitat de la B-124 que ens assota a nivell de territori" d’altra banda  “malgrat que  l’estudi d’enguany el risc observat de la B-124 és moderat,  nosaltres  consideren que si es tinguessin en compte a part de les víctimes mortals o amb ferits greus els accidents sense ferits o lleus aquest risc podria passar a  elevat” ha afegit.  ICV  també creu  necessari que la corporació tingui accés a la base de dades oficials d’accidents de la B-124 per tal d’analitzar i contrastar les dades que reflecteix el informe EuroRAP.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada