L'exdirector del Servei Català de
Trànsit, Josep Pérez Moya, és partidari de col·locar-hi també radars en línia.
L’exdirector del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya,
ha visitat Castellar convidat per ICV
Castellar atèsa l’alta sinistrabilitat de la B-124 amb l’objectiu de fer una anàlisis
“in situ” de la via a fi de detectar les seves mancances i possibles millores per tal de
reduir la sinistralitat . Pérez Moya ha dit que la formació ecosocialista “vol
seure amb l’Ajuntament per contrastar la informació que tenim sobre usos i el
trànsit que suporta aquesta via per poder elaborar una proposta”. El coordinador local
d'ICV, Daniel Martínez, subratlla que "ens
calen dades sobre sinistralitat, causa i efecte dels accidents, si són motivats
per descuits o si són causat per l’excés de velocitat ...no tenim elements
objectius per saber perquè s'està duent aquesta sinistralitat".
En aquest sentit, proposa estudiar la col·locació d’una
mitjana que “ajudaria a reduir la velocitat sense caure en la
necessitat de la sanció” i el cost de la mesura seria “assumible”. Pérez Moya considera que
els radars fixes tenen un “efecte molt nítid en trams però amb
carreteres amb sinuositat, cal garantir altres mesures”. Per això, és partidari de
col·locar radars en línia, adequats per a trams de risc moderat. “No es
tracta tant de sancionar sinó de contribuir a que disminueixin els accidents”.
Per Daniel Martínez cal que
més enllà de la proposta del Alcalde de Castellar el socialista Ignasi Giménez
de trasllat del radar que actualment hi ha a la B-124 a l'alçada del Punt Blau per
reduir la sinistralitat, s’ha de posar sobre la taula qualsevol mesura addicional
a la seva nova ubicació com la millora de la senyalització, una millor il·luminació
de la via, i la de col·locar una mitjana
de formigó a la via per tal d’evitar la invasió
de la via contraria i minimitzar els xocs frontals i frontals-laterals a la
B-124
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada