dilluns, 5 de maig del 2014

Noves esperances per l’arribada dels FGC a Castellar




La Setmana passada, a la comissió de Territori del Parlament, es va  aprovar resolució a instancies d’ICV sobre la cobertura de les vies de ferrocarrils a Sant Quirze i Sabadell i perllongament cap a Castellar. Cal fer esment que es va aprovar amb l’abstenció de CiU però el suport de tots els altres grups parlamentaris.  

 
Després d’una aturada d’un any i mig per falta de fi­nançament econòmic, les obres de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, a Saba­dell, van  iniciar una nova etapa el passat mes de juli­ol. Ha començat l’obra civil al barri de Gràcia, a les immediacions de Sabadell-Estació. Paral·lelament als treballs de la tuneladora, que ja han perforat la meitat del túnel bessó i ha arribat a l’estació de la Creu Alta, el passat juliol es van iniciar les actuacions al sud de Sabadell, cosa que encoratja a pensar que l’arribada a Castellar ja no està en via morta.

El responsable dels ecosocialistes a Castellar Daniel Martínez  , ha mostrat la seva satisfacció pel compromís adoptat per la  comissió de Territori del Parlament respecte a estudiar la viabilitat tècnica i econòmica del perllongament del Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) fins a Castellar. Per ICV l’abstenció  de  CiU a l’estudi de viabilitat tècnica i econòmica a l'arribada del tren a Castellar trenca amb el consens assolit en el seu moment  de diversos agents socials, econòmics i polítics de la vila i de la comarca respecte a  l’oportunitat històrica per resoldre els problemes de mobilitat del municipi.

 
Per ICV  la prioritat segueix sent  la ferroviària per resoldre els problemes de mobilitat i accessibilitat al nostre municipi . El tren i la resta de transports públics són els mitjans més democràtics. L’aposta clara ha de ser complir amb el compromís de fer-hi arribar el ferrocarril i a considerar en termes més racionals i assumibles l'arribada a Castellar dels FGC. Cal recordar que des del 2004 el tema està sobre la taula, ara amb calma toca reconsiderar el projecte però en cap cas abandonar-lo.

 

Proposta de resolució sobre les obres de perllongament i soterrament de les vies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya al pas per diverses poblacions del Vallès Oc­cidental

Tram. 250-00694/10

Presentació

Grup Parlamentari d’Iniciativa per Catalunya Verds - Esquerra Unida i Alternativa

Reg. 30509 / Admissió a tràmit: Mesa del Parlament, 23.07.2013

 

A la Mesa del Parlament

 

Joan Herrera Torres, president, Joan Mena Arca, por­taveu adjunt, Salvador Milà i Solsona, diputat, Marta Ribas Frías, diputada del Grup Parlamentari d’Inicia­tiva per Catalunya Verds - Esquerra Unida i Alterna­tiva, d’acord amb el que estableixen els articles 145 i 146 del Reglament del Parlament, presenten la propos­ta de resolució següent per tal que sigui substanciada davant la Comissió de Territori i Sostenibilitat.

Exposició de motius

Després d’una aturada d’un any i mig per falta de fi­nançament econòmic, les obres de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, a Saba­dell, han iniciat una nova etapa el passat mes de juli­ol. Ha començat l’obra civil al barri de Gràcies, a les immediacions de Sabadell-Estació. Paral·lelament als treballs de la tuneladora, que ja han perforat la meitat del túnel bessó i ha arribat a l’estació de la Creu Alta, el passat juliol es van iniciar les actuacions al sud de Sabadell.

Segons el director de Territori de la Generalitat, els operaris hauran de desviar el traçat actual dels Fer­rocarrils entre Sabadell-Estació i Sabadell-Rambla per poder treballar a l’àmbit on actualment passen els trens, obligant a una estació en situació de provisio­nalitat.

No obstant això, les dues principals preocupacions dels veïns i les veïnes d’aquesta zona de la ciutat són el calendari d’execució de les obres, per una banda, i si queda garantit o no el soterrament del tram ferro­viari entre Sant Quirze del Vallès i Sabadell-Estació (des del c. de Sobarber fins a Can Feu) que ha dividit històricament aquesta zona urbana de la ciutat, per l’altra.

En quant al soterrament d’aquest tram, la Generalitat de Catalunya encara no ha posat a exposició pública l’estudi informatiu del soterrament redactat el 2011. Amb aquesta falta de voluntat, s’expressa la previsible falta d’intenció del govern de la Generalitat d’avançar en la tramitació de l’obra.

Per aquests motius, el Grup Parlamentari d’Iniciativa per Catalunya Verds - Esquerra Unida i Alternativa presenta la següent:

Proposta de resolució

El Parlament de Catalunya insta el Govern a:

1) Establir un calendari d’execució de l’obra de per­llongament dels FGC al seu pas per Sabadell, que ex­pliciti detalladament les concrecions de la mateixa.

2) Garantir el soterrament de les vies ferroviàries entre Sant Quirze del Vallès i Sabadell-Estació per evitar la divisió geogràfica d’aquesta zona de la ciutat.

3) Posar en exposició pública l’estudi informatiu del soterrament del tram entre el c. Sobarber i el barri de Can Feu redactat el 2011.

4) Estudiar la viabilitat tècnica i econòmica del per­llongament de la línia fins a Castellar del Vallès.

 

Palau del Parlament, 18 de juliol de 2013Joan Herrera Torres, president; Joan Mena Arca, por­taveu adjunt; Salvador Milà i Solsona, Marta Ribas Frías, diputats, GP ICV-EUiA

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada