dilluns, 16 de novembre del 2009

Castellar del PSC gestió externalitzada!!!!


Sembla indiscutible que els serveis públics han estat una de les claus per al desenvolupament dels drets fonamentals dels ciutadans.
Han tingut un paper de distribució i de cohesió social importantíssim i han contribuït decisivament a construir societats econòmicament desenvolupades i socialment cohesionades.
Tot i això, d’ença l’entrada al govern del socialistes segueixen els aires liberalitzadors a partir de plantejar les infinites bondats del sector privat, tot i que s’oblida explicar-nos els interessos econòmics i d’apropiació privada de recursos públics que empenyen a fer aquestes formulacions. El contagi de les polítiques liberalitzadores a la nostra vila té expressions diverses, però té un fil conductor en un emmirallament –sota el parany de la modernitat– de l’empresa privada i de la seva suposada eficàcia i flexibilitat, fins i tot per part d’aquest equip de govern que és diu d’esquerres.
Especialment pel que fa a la nostra vila , el PSC recorre a fórmules com la l’externalització i/o la privatització de molts serveis ( Gestió el Poliesportiu, externatització del servei de neteja i dependències municipals, Gestió de la futura escola bressol, gestió zona blava i estacionaments parking plaça major, Publicitat l'Actual i Radio Castellar) esgrimint com a raó les dificultats de finançament i la rigidesa dels processos administratius i laborals.
En aquest context, també es produeix sistemàticament un menys preu pel funcionari i per l’empleat públic en general, cosa greu quan el «lleig» ve d’aquells polítics que han estat elegits per dirigir-los, que incentiven polítiques de personal desvinculades dels principis d’igualtat d’accés, mèrit i capacitat, i basades en la confiança política, cosa que representa una pèrdua de l’autoritat i la independència que se’ls ha de suposar.
Moltes vegades es permet, quan no es provoca, el deteriorament de molts serveis, per facilitar amb aquesta excusa que s’arribi a la conclusió que fa falta privatitzar, externalitzar, o canviar el model organitzatiu amb la privatització com a objectiu final, contraposant falsament l’eficàcia a la democràcia.
Tenim experiències recents i força negatives de l’efecte de la liberalització i el funcionament de les lleis de la competència sobre els consumidors i els treballadors i treballadores. També sabem que quan l’Administració perd la seva capacitat d’inspecció i de control sobre les empreses subcontractades els resultats són nefastos.
En aquesta situació creiem necessaris una reflexió i un replantejament de com s’han de desenvolupar les polítiques públiques, ja que la manera de desenvolupar-les és una part substancial de cap a on anem: cap a una societat desvertebrada i sense cultura de drets de ciutadania (que sempre va lligada a l’existència de deures). O realment volem garantir els drets de ciutadania i avançar en el benestar del conjunt de la societat?
Creiem que, per poder garantir una societat més igualitària i al servei dels ciutadans i ciutadanes, cal un model de gestió dels serveis públics basat en la gestió directa dels recursos públics i dotar-se de normes i procediments que, a més de millorar la seva eficàcia, millorin la transparència i la democràcia.
Per fer això, en lloc de polítiques encaminades a eliminar parcel·les de gestió pública per empetitir l’Administració i convertir-la en un contractant d’empreses que assumeixen aquesta gestió, cal encarar els problemes existents en l’Administració pública de forma imaginativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada