dijous, 17 de juny del 2010

Ens sobren els diners?




En Ple extraordinari de 30 de juny de 2008 l’ajuntament de Castellar va delegar en la Diputació de Barcelona les facultats de gestió, liquidació i inspecció de taxes, impostos i preus públics de la corporació, amb un cost total per l’ajuntament de 245.000 euros anuals entre un 1,5% i 1,75% dels tributs cobrats, més 50.700 euros per tramitació de cobrament multes i sancions que es van practicar el 2009. Estem parlant d’un cost total de 295.000 euros que l’ajuntament deixa d’ingressar i que ens factura la Diputació de Barcelona a través del Organisme de Gestió Tributaria.

La corporació tenia dues opcions de gestió dels tributs a través de mitjans propis o sigui de personal funcionari de l’ajuntament de l’àrea financera, que actualment està composada per les següents places:

• Director/a de Serveis Econòmics
• Interventor/a
• Tresorer/a
• Tècnic/a mitjà/na de Comptabilitat
• Tècnic/a auxiliar de Rendes
• Administratiu/va d’Intervenció
• Auxiliar Administratiu/va de Tresoreria
• Auxiliar Administratiu/va de Serveis Econòmics
• Auxiliar Administratiu/va de Rendes

O deixar la possibilitat de la prestació de serveis que ofereix una altra administració en aquest cas la Diputació de Barcelona. Essent aquesta última l’opció pressa per la corporació segons informe de Director de Serveis Econòmics (un càrrec que cobra 59.851 euros anuals) i per el Interventor (amb un total de 46.776 euros anuals), en principi uns tècnics que han d’optimitzar els recursos econòmics de la corporació i que prefereixen delegar les facultats de recaptació en una altra administració amb el sobrecost que aixó comporta per les ja malmeses arques municipals, amb el beneplàcit i la directriu política de l’actual equip de govern.

En dit ple ja es feia esment a que l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès un municipi amb una població similar a la de Castellar gestionava amb recursos propis la gestió i cobraments dels tributs cosa que els suposa un estalvi de més de 250.000 euros anuals. Però l’ajuntament adduïa manca de personal per dur dita gestió directa.

El que si podem afirmar és que aquesta corporació compta amb el següent personal adscrit a l’àrea de Serveis Econòmics:

• Cap d’Àrea Econòmica
• Interventor/a
• Tresorer/a
• Administratiu/va Serveis Econòmics
• Administratiu/va Serveis Econòmics
• Auxiliar Administratiu/va Serveis Econòmics
• Administratiu/va Serveis Econòmics
• Auxiliar Administratiu/va Serveis Econòmics
• Auxiliar Administratiu/va Serveis Econòmics

Com podem observar estem parlant del mateix gruix de personal adscrit en dites àrees econòmiques, amb aquesta comparativa podem comprovar el dispendi econòmic que significa haver delegat aquest servei a la Diputació de Barcelona amb un cost anual de quasi 300.000 euros anuals, quan la nostra corporació compta amb els recursos humans necessaris per dur a terme aquesta gestió. Si estem parlant de reduir el dèficit de la nostra corporació li fem a mans una que sense cap tipus de dubte comptaria amb el nostre suport, però ja els manifestem que observant el desgavell en política de personal que pateix la nostra corporació i la nul•la planificació de recursos propis es més fàcil tirar de contracte a tercers i que la ciutadania pagui els plats trencats de la nefasta gestió economico-financera d’aquest equip de govern.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada