divendres, 1 d’octubre del 2010

Aquest diumenge tots contra el Quart Cinturó



El secretari general d'ICV, Joan Herrera, i el diputat ecosocialista al Parlament Salvador Milà han advertit que el projecte de Quart Cinturó entre Terrassa i Granollers proposat pel Ministeri de Foment és "nul", per la qual cosa insten l'Estat a refer-lo totalment.

ICV ja ha presentat les seves al·legacions al projecte de Foment, que segons el partit, és igual que el traçat que es va fer el 2004, abans d'aprovar-se el Pacte Nacional per a les Infraestructures i el Pla Territorial Metropolità, documents que el pla del Ministeri obvia.

Herrera ha recordat que els dos acords indiquen que abans de fer una nova artèria viària al Vallès, cal elaborar un estudi sobre la mobilitat a la zona i les possibilitats a nivell viari, ferroviari i de transport públic existents, punt que ha omès Foment.

El candidat d'ICV-EUiA a la Generalitat també ha dit que l'acta aprovada per Foment és nul·la perquè vulnera la llei d'avaluació ambiental.

"No hem aprovat a Catalunya un Pacte Nacional per a les Infraestructures i un Pla Territorial Metropolità perquè des de Madrid no se'ls faci cas", ha postil·lat Herrera.

Per aquesta raó, ha demanat la compareixença al Congrés del ministre de Foment, José Blanco, i de la de Medi Ambient i Medi Rural i Marí, Elena Espinosa.

Segons Herrera, el Quart Cinturó ha de concebre's com una autèntica Ronda del Vallès. Això no és només un canvi de nom, sinó de plantejament.

Així, el Quart Cinturó seria una autopista convencional, que utilitzarien els camions que travessen la península de Nord a Sud per arribar abans a la Jonquera, el pas fronterer amb França.

En canvi, una Ronda del Vallès seria una via interurbana el principal ús de la qual seria precisament el de millorar les connexions entre les diferents localitats del Vallès. Per tant, no és una alternativa ràpida a l'AP-7, ha dit Herrera.

Per al dirigent ecosocialista, és un sense sentit que Foment endarrereixi inversions en obres públiques, entre les quals hi ha l'arribada del ferrocarril a la terminal T-1 de l'aeroport del Prat, i en canvi impulsi un Quart Cinturó que no respecta la legalitat vigent.

Herrera també ha demanat a l'Estat espanyol que, de la mateixa manera que ha fet amb altres artèries viàries, traspassi a la Generalitat el Quart Cinturó, i ha recordat que no és un eix europeu, de la mateixa manera que va fer amb l'N-II al seu pas per la comarca del Maresme.

"Estem convençuts que prosperaran les nostres al·legacions", ha dit Herrera, que s'afegeixen a les ques han presentat entitats com el sindicat Asaja, i que preveuen presentar en els dies vinents ajuntaments, Generalitat i altres partits, i tenen termini per fer-ho fins al 9 d'octubre.

El traçat que proposa Foment preveu la construcció d'un tram de 34,7 quilòmetres entre Terrassa i Granollers. Es tracta d'una via ràpida amb tres carrils per sentit de circulació a una velocitat limitada de 100 quilòmetres per hora, excepte en algun tram que serà a 80 quilòmetres per hora.

L'objectiu és que la via permeti el tràfic de mercaderies, que ja no hi cap en la B-30.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada