dimecres, 29 de maig del 2013

ICV aposta per l’enllaç de Castellar amb la Ronda Oest com alternativa coherent i sostenible al Quart Cinturó




Avui la diputada d’ICV Marta Ribas s’ha desplaçat fins a Castellar per a visitar sobre el terreny el traçat proposat dels ecosocialistes del municipi vallesà, un traçat que l’enllaça Castellar amb la Ronda Oest com alternativa coherent i sostenible al Quart Cinturó, arran d’aquesta visita la diputada , s'interessarà per saber si el govern ha fet gestions amb l'Estat perquè s'inverteixin els diners previstos pel Quart Cinturó en un projecte més sostenible que millori la mobilitat entre les comarques del Vallès, com la recuperació i reformulació del projecte de la Ronda Vallès, que donaria marge per a les accions més concretes de cada territori, entre elles l’aposta d’ICV de Castellar per enllaçar el municipi amb la Ronda Oest.


ICV de Castellar del Vallès va decidir la setmana passada donar suport a la proposta de la Plataforma del parc de Sant Julià, el projecte només té una longitud d’obra de 2,1 quilòmetres i permetria la connexió de Castellar amb la C-58 a través de la Ronda Oest. “Creiem que és una alternativa viable i coherent a la opció caduca del Quart Cinturó” afirma Francesc Lorente, membre de la secció local d’ICV a Castellar. El traçat discorreria des de la vila a través d’un vial paral•lel a la B-124 que sortiria en una rotonda a l’alçada de Torre Turull i es mantindria direcció Sabadell per l’esquerra de la B-124 sense perdre alçada. Al Punt blau, aproximadament, s’obriria un pont per creuar el Ripoll i entrar en un túnel a través dels barris de Can Deu i la Planada del Pintor que aniria a parar a la benzinera de Ca n’Oriac, al final de la Avinguda Matadepera. Per a calibrar les possibilitats reals del projecte, els escosocialistes de Castellar creuen que s’ha de dur a terme un informe d’impacte mediambiental i de viabilitat.

La diputada Marta Ribas creu que el projecte de la plataforma és una nova expressió de la ciutadania per apropar-se a la política, un model a partir del qual dialogar i trobar alternatives, per altra banda, considera que: “la prioritat ha de ser el transport públic, com el ferrocarril, però cal donar sortida al sector empresarial i obrir el motor econòmic de Castellar al conjunt de la comarca del Vallès i a la resta del país, connectant el polígon del Pla de la Brugera amb la xarxa viaria principal com pot ser la C-58” . Ribas també s'interessarà per saber si s’han fet les gestions davant del Ministeri de Foment perquè es reservin els recursos públics estatals que s'hi pensava invertir, ara o en exercicis futurs, perquè siguin traspassats a la Generalitat de Catalunya per tal que s'inverteixin en les propostes de millora de les infraestructures i plans de mobilitat alternatius com la connexió de Castellar amb la Ronda Oest.

La diputada ecosocialista ha instat a la secció local de Castellar a iniciar un seguit d’accions conjuntes per tal de vertebrar el municipi amb la la comarca, i ambdós amb el Parlament de Catalunya, en aquesta darrera iniciativa la diputada demanarà al Conseller Santi Vila que s’inicii un nou estudi de mobilitat per millorar la comunicació entre Castellar i Sabadell, ja que repercutiría positivament l’activitat econòmica del municipi de Castellar amb la comarca vallesana, sense perdre la coherencia ecológica i mediambiental, ja que la proposta es basa en criteris més sostenibles, defensats per ICV per a Castellar.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada