La diputada d'ICV-EUiA, Marta Ribas, ha registrat una bateria de preguntes dirigides al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, per saber les futures actuacions del Govern en relació al Quart Cinturó després que el conseller afirmés en declaracions a la premsa que el projecte "queda envellit el 2013" i que pretén reorientar amb el govern espanyol el projecte. Després que el conseller de la Presidència, Francesc Homs, corregís a Vila i digués que les seves paraules eren un "error d'interpretació", Ribas vol saber si "es ratifica en les afirmacions fetes i publicades el dilluns 20 de maig afirmant que aquesta és una via d'un model de territori i d'infraestructures caduc, que no dóna resposta als reptes de la mobilitat i de la societat del segle XXI" i si, en conseqüència, "han fet o tenen previst fer gestions amb el govern espanyol per a la desprogramació definitia del projecte en el marc de la tramitació del nou Plan de Infraestructuras, Transporte y Vivienda?".
De la mateixa manera, Ribas també s'interessa per saber si han fet les gestions davant del Ministeri de Foment perquè es reservin els recursos públics estatals que s'hi pensava invertir, ara o en exercicis futurs, perquè siguin traspassats a la Generalitat de Catalunya per tal que s'inverteixin en les propostes de millora de les infraestructures i plans de mobilitat alternatius que s'aprovin per les dues comarques del Vallès.
"Ha exclòs o té previst excloure el referit traçat del projecte "Cierre de la autovia orbital de Barcelona" tram entre Terrassa i la Roca del Vallès, de les reserves i afectacions contingues en el vigent Pla Territorial Parcial de la Regió Metropolitana de Barcelona?", ha preguntat també la diputada que també demana al Govern si pretén fer les gestions oportunes per tal que l'executiu espanyol e xecuti les obres ja compromeses en els Pressupostos de l'Estat per la finalització del tram.
En la bateria de preguntes, Ribas també ha demanat al conseller que respongui si tenen previst o han realitzat un nou estudi de mobilitat per millorar la comunicació entre els nuclis urbans i d'activitat econòmica de les dues comarques del Vallès que es basi en propostes més sostenibles de transport públic ferroviari, tramviari i de transport interurbà. "Aprofitaran i milloraran les vies interurbanes ja existents, amb participació de les administracions locals i representants de la societat civil i entitats ecologistes del territori?", vol saber la diputada ecosocialista.
De fet, durant el ple d'avui el diputat Salvador Milà també s'ha referit a aquesta qüestió i ha felicitat a Vila per haver assegurat que "la gent se n'ha adonat que la sostenibilitat des del punt de vista ambiental passa per deixar enrere els models dels an ys 80 i 90". Així Milà ha celebrat que Vila s'hagi apropat a les tesis d'ICV, malgrat CiU l'hagi desautoritzat, perquè cal "més enllà de duplicar infraestructures, aprofitar les ja existents, apropar-se al model de la Ronda del Vallès i no fer-ne una que trinxi el territori i, en definitiva, cal apostar pel transport públic allà on hi ha mancances.
"Deixarem el temps perquè el seu grup parlamentari paeixi aquest canvi", ha ironitzat Milà dirigint-se a Vila a qui ha demanat que "debatem aquest tema seriosament, sense apriorismes ideològics".
Marta Ribas s'interessa per saber si el govern ha fet gestions amb l'Estat perquè s'inverteixin els diners previstos pel Quart Cinturó en un projecte més sostenible que millori la mobilitat entre les comarques del Vallès.
En aquest sentit avui mateix el responsable dels ecosocialistes a Castellar Daniel Martinez es reuneix amb el responsable comarcal d'ICV per fer-li trasllat de la necessitat de la connexió de Castellar am la C58 a través de la Ronda de Vallès .
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada