divendres, 9 d’octubre del 2009

El Toni un bon Alcalde


Vaig tenir la fortuna de compartir amb la gent de Cerdanyola el passat dimecres la presentació balanç de la gestió d’ICV 2007-2009 a Cerdanyola, tot just en un moment d’incertesa política a Cerdanyola. Escoltant les paraules del Toni Morral vaig constatar la coherència i consistència del seu discursi, l’estima cap un municipi i la seva gent, més enllà de les sigles i de les cadires. La seva forta il·lusió va transcendir a la concurrència que ompliem de gom a gom la sala d’actes de l’Altis .

Els esdeveniments m’han animat a escriure aquests apunts sobre la meva experiència a Iniciativa, on he trobat persones de molta vàlua, una d’elles en Toni. Els genis elaboren respostes ràpides, alguns preveuen les situacions, els que no som d’aquest cercle, necessitem molt de temps per a adonar-nos dels valors que la realitat més propera ens proporciona.

Després d’aquest acte , confesso que sóc afortunada d’haver compartit si que fos com a espectadora un discurs del Toni. Els meus referents d’alcaldes han estat Tierno Galván, Rosa Aguilar i Toni Farrés. Ara afegeixo l’alcalde Toni Morral. No hi ha similituds en les ciutats, en les complexitats concretes que cadascun va resoldre. Estan en àmbits diferents. Representen exemples en la diversitat. Però de tots ells tinc una imatge personal amb perfils i sensacions que sintonitzen amb al meu imaginari de bon alcalde.

Persones sensibles, properes amb les necessitats de la gent, la seva seducció trenca les fronteres dels partits, fins i tot de l’esquerra i la dreta. Enorme capacitat de gestió i de cintura negociadora. Honestedat, han guanyat batalles per la transparència, contra la contaminació opaca dels poderosos i el clientelisme.

Ah, i resulta que a més en Toni Morral és una bona persona i honesta, només cal mirar la seva mirada, transparent i neta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada