dimecres, 12 de maig del 2010
nul·litat del procés selectiu de director/a de la radio
Si bé es cert que la federació nacionalista va impugnar les bases específiques que havien de regir el concurs d’oposició lliure per una plaça de director/a de ràdio, perquè segons ells contravenien les bases generals aprovades el 2008, no es del tot correcte ja que la impugnació de les bases específiques per a la provisió de la plaça de director/a de ràdio no pot contravenir l’acord de les bases generals aprovades pel ple del 28 d’octubre de 2008, recordem que la plaça que es va cobrir es va convocar a través d’un concurs oposició lliure en règim laboral temporal, aquestes bases regularen els processos selectius d’accés a les places de carácter laboral de l’Ajuntament de Castellar del Vallès que es convoquin d’acord amb l’oferta pública d’ocupació anual, fent esment que les places de caràcter temporal queden excloses de l’àmbit d’aplicació de les bases generals.
El que si vicia de nul·litat el procés selectiu de director/a de la radio, és la manca d’un terç a l’òrgan selectiu o tribunal que ha d’estar designat a proposta de l Escola d’Administració Pública de Catalunya.
En relació al principi de professionalitat dels membres del tribunal, aquest principi es pot relacionar amb la clàssica interpretació del principi d ’especialitat en la formació dels òrgans selectius, d’acord amb el qual cal que aquests òrgans estiguin formats per membres amb la qualificació tècnica necessària per valorar els mèrits i les capacitats dels aspirants, es considera que del principi d’especialitat deriva el d’idoneïtat técnica (Art. 292.2 del TRLMRLC i art. 72.2 del RPEL. També, l’art. 54 del TUCFP) L’aplicació del principi d’idoneïtat al terç de membres designats a proposta de l’EAPC comporta que la professionalitat es doni en qualsevol dels tres àmbits següents: en la funció de selecció, que es refereix al coneixement de les tècniques i els procediments aplicables per seleccionar els candidats més idonis; en les funcions genèriques assignades legalment a les places objecte de la convocatòria; o en les funcions especifiques del lloc o llocs per proveir pels funcionaris que superin el procés selectiu.
La regla dels terços en la composició dels òrgans selectius que la corporació incompleix, es basa en que els òrgans per a la selecció del personal funcionari de les entitats locals han de respectar la norma dels terços en la seva composició.( Art. 72 del RPSEL.)
D’acord amb aquesta normativa:
1. Un terç és integrat per funcionaris de carrera de la mateixa corporació .
2. Un terç és integrat per personal tècnic, que pot ser o no personal de la mateixa entitat local .
Poden ser empleats públics –funcionaris o laborals- o professionals i treballadors del sector privat.
3. Un terç és integrat per persones designades a proposta de l ’Escola d’Administració Pública de Catalunya. Poden ser funcionaris o laborals, del sector públic o privat.
En relació amb el terç proposat per l ’EAPC cal tenir present que:
En la composició per terços la norma persegueix garantir la independència del tribunal i la imparcialitat dels seus membres, la qual podria veure ’s compromesa si estigués format exclusivament per personal de la mateixa entitat local.
Davant el que he exposat existeix una incidències en la composició de l ’òrgan selectiu que fem esment, ja que l a manca d’incorporació a les bases de la convocatòria dels membres designats a proposta de l ’EAPC vicia de nul·litat el procés selectiu, sense que es puguin invocar els principis de conservació dels actes administratius, proporcionalitat o economia processal (STSJ de Balears de 2 de novembre de 1998 (rec. 310/1995): la manca d ’incorporació a la convocatòria dels membres que hi han de ser en virtut de norma legal o reglamentària vicia de nul·litat el procés) .
Per més “INRI” la manca de convocatòria –o la falta de convocatòria d’un membre– comportarà la nul·litat de ple pret dels acords que es prenguin en la sessió corresponent perquè és el que s’anomena “un acte administratiu qualificat”( Sobre la manca de convocatòria d’un membre, STS de 15 de març de 1991, rec. 815/1999. L a STSJ de Catalunya de 21 de juliol de 1995 (RGD 612/1995) encara va més enllà en anu l·lar una convocatòria perquè els representants del Departament de Governació no havien assistit a un tribunal de selecció).
Vist que no hagut revisió d'ofici per part del propi ajuntament ,sense necessitat que hagi estat demanada per les persones interessades, ja que els recursos administratius són vies procedimentals que els interessats tenen al seu abast per demanar la revisió dels seus actes a l'Administració. En aquest cas del que parlem que un acte sigui nul i ja que l'Administració no l’ha revisat en els termes previstos a la LRJPAC (ja sigui mitjançant la revisió d'ofici o mitjançant la resolució d'un recurs que hagi interposat un administrat), la revisió de l'acte es pot sol·licitar als jutjats i tribunals mitjançant el recurs contenciós administratiu cosa que sense dubte farem.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada