divendres, 28 de maig del 2010

Qui fiscalitza el compliment del Pla de Sanejament d’aquest Ajuntament?


L'equip de govern de Castellar del Vallès va donar compte en l'últim ple de la liquidació del pressupost de l'any passat. El resultat del romanent de tresoreria per despeses generals és de 567.625 euros negatius, cosa que significa un dèficit de més de mig milió d'euros.


Recordem que l'Ajuntament de Castellar del Vallès va tancar el passat exercici 31/12/2009 amb un deute bancari de 23,44 milions d'euros, quantitat que ens ha situat com un dels més endeutats de la comarca del Vallès Occidental, d’acord amb les dades publicades pel Ministeri d’Economia ( Deuda Viva Entes locales) i amb una població de 23.176 habitants estem a un deute per habitant de 1011 euros.

Per a corregir els romanents de tresoreria negatius l'Ajuntament va aprovar un pla de sanejament financer que ha de pretendre corregir el desequilibri. Una situació que implica que el consistori no podrà concertar operacions de crèdit a llarg termini sense la prèvia autorització de la Generalitat, tal com estableix l'article 53.1 de la Llei Reguladora d'Hisendes locals.

Però ja apuntem que la principal mesura del pla de sanejament, que és la reducció de la despesa, no s'ha vist en cap partida. I un exemple és en les mesures correctores relacionades amb la gestió de Recursos Humans.

Una de les mesures concretes que feia esment el Pla de Sanejament-Financer de l’Ajuntament de Castellar 2009-2012 era la congelació, en el seu cas reducció de les plantilles, amb un objectiu clar impedir el creixement de les despeses de personal en el capítol I de personal.

Però com podem observar aquesta mesura no ha sigut tinguda en compte per l’equip de govern amb la relació de places objecte a convocatòria que s’han aprovat i ocupat en el transcurs del 2009-2010:

• Funcionari interí/laboral temporal adscrit a llocs de treball d'auxiliar administratiu i a llocs de subaltern
• Director/a de ràdio
• Tècnic/a mitjà/na de Recursos Humans
• Promoció interna per proveir interinament una plaça d'administratiu/va al departament de Promoció Econòmica i Ocupació
• Tres places de monitors/es del lleure
• Una plaça de caporal i una plaça d'agent.

La redistribució d’efectius segons el pla de sanejament hauria de poder reassignar els efectius de la corporació i així evitar noves contractacions, però el PSC obvia el Pla elaborat pels seus tècnics i llença la casa per la finestra i segueix incorporant gent alegrement a la ja engreixada plantilla de la corporació , quan les despeses de personal ja superen el 38% per 100 dels ingressos de l’Ajuntament.


La meva pregunta és qui fiscalitza el Pla de sanejament d’aquest ajuntament i el seu compliment, per si tot això no era prou l'Ajuntament assumirà la inversió, valorada en un milió d'euros, en primera instància per l’ampliació del CAP, una competència que no ostenta i que assumeix sense ser conscient de com estan les arques municipals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada