dissabte, 16 de gener del 2010

ICV titlla de "brutal" la retallada del servei d'autobusos de Castellar i acusa a l'ajuntament d'incomplir el pla de millores del transport urbà 2007-


La portaveu ecosocialista, Eva Clariana, lamenta que l'ajuntament de Castellar del Vallès sigui incapaç de finançar la xarxa de transport urbà que ha configurat desprès d'anys d'enormes inversions públiques. Clariana presenta un paquet de mesures per millorar els desplaçaments al municipi i advoca per incrementar la inversió pública i reforçar serveis com a sortida a la crisi econòmica

Segons la formació local d'ICV, els canvis d'horaris que s'apliquen des del 4 de gener a la línia d'autobusos C6 de Castellar del Vallès suposen a la pràctica "una retallada brutal" del servei que passa de 13 expedicions diàries a només cinc. Els ecosocialistes acusen al govern municipal de Castellar (PSC) d'incomplir el pla director de millores del transport urbà 2007-2010, elaborat pel mateix ajuntament, i que, en contra del que ha passat, preveia augmentar la cobertura horària de la línia C6, que uneix Can Font i ca n'Avellaneda amb el nucli urbà de Castellar del Vallès i el polígon industrial Pla de Bruguera. ICV alerta també que la reducció d'expedicions de la C6, una línia integrada en la mobilitat diària i que fan servir molts castellerencs com alternativa al vehicle privat, deteriora la qualitat del transport públic al municipi i perjudica directament els usuaris, allargant les esperes.

L'ajuntament de Castellar atribueix en la web municipal la retallada a motius econòmics i a causa del nombre d'usuaris malgrat que la línia C6 ha registrat un increment significatiu d'usuaris -d'un 11% més- en els últims tres anys. Entre els anys 2007 i 2009 la línia ha guanyat 1.402 nous viatgers, arribant a una mitjana actual de 13.309 usuaris. Segons la responsable d'ICV a Castellar, Eva Clariana, resulta "totalment irresponsable" que l'ajuntament sigui incapaç de finançar la xarxa de transport públic que ha configurat - " molts cops amb més criteri electoralista que tècnic"- desprès d'anys "d'enormes inversions" en noves línies. En un context de crisi econòmica, Clariana considera "greument perjudicial per Castellar" la decisió de l'equip de govern socialista: "Va en la direcció contrària de les mesures majoritàries anticrisis, de major inversió pública i reforçament dels serveis", ha manifestat. ICV ha presentat un paquet de mesures per millorar la mobilitat al municipi.



Propostes de millora al pla de mobilitat pel 2010

-Millora dels horaris de la línia Castellar-Caldes de Montbui.


-Coordinació efectiva entre la N65 i els modes ferroviaris a Sabadell per facilitar els enllaços per aquelles expedicions parcials a Sabadell per tal de que l'enllaç sigui efectiu eliminant esperes.


-Implantar un servei d'autobús directe Terrassa-Castellar per la C-1415

-Permetre transbordar gratuïtament amb títols de viatges limitats de 1 zona a l'autobús urbà de Sabadell venint de Castellar, així com permetre fer Castellar-Sabadell amb títols de viatges il·limitats de 1 zona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada