dimecres, 3 de març del 2010

ICV insta a l’ajuntament a implantar “electrolineres” a Castellar


Les grans marques d'automòbils treballen a ple rendiment per a posar en el mercat models de cotxes elèctrics: nets, ecològics i energèticament més sostenibles. El problema serà on repostar a Castellar

És per aixó que els ecosocialistes demanen que l'ajuntament inici els contactes amb les empreses privades del sector a fi de planificar la futura però imminent necessitat d'una infraestructura pública de recàrrega al municipi. Cal fer esment que Castellar és un punt de pas de molts vehicles i un dels pocs municipis on es poden trobar fins a cinc benzineres de diferents empreses de subministrament de carburants.

Per la responsable dels ecosocialistes a Castellar , Eva Clariana , és necessari que aquests punts de recarrega estiguin en el carrer perquè «es visualitzin: el vehicle elèctric és una alternativa eficaç, però perquè sigui real necessita incentius». Per aquest motiu cal avançar-se abans fins i tot que hagi demanda: que quan els ciutadans comencin a comprar-se cotxes elèctrics, tinguin «electrolineres» on repostar. «Que sigui cada vegada més fàcil trobar punts de recarrega, o donar per fet que una nova instal·lació ha de contar amb aquestes prestacions», afegeix.

L'objectiu és que en un termini d'un any l'ajuntament hagi estudiat el mercat per a saber quin ha de ser el model a oferir. L'expansió de l'ús d'aquests motors, és imminent: ja es treballa en millores en la velocitat de recarrega -ara entorn de les 6 hores- i en més autonomia -fins a 500 quilòmetres.

A Castellar els vehicles elèctrics tenen una reducció del 50% en l'impost de circulació, però aquest incentiu no és suficient si el potencial usuari dels nous vehicles elèctrics no visualitzen punts de recarrega al municipi. ICV vol alertar a l'equip de govern de l'imminent l'eclosió d'aquests vehicles, ja que gairebé tots els fabricants d'automòbils assagen en l'actualitat amb models elèctrics, que trauran al mercat entorn dels anys 2010 a 2013 . I amb durades de càrrega que variaran entre 6 hores - si es realitza amb endoll domèstic- a uns 30 minuts -amb endolls d'alta potència.

Davant d'aquesta fet l'Ajuntament i les empreses privades ja han de començar a treballar i aprofitar el Pla Movele del Ministeri d'Indústria, per tal que sigui una realitat aquesta proposta, quan ja a hores d'ara ja estem detectant la necessitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada